Help werkt niet meer na update van Windows

(Last Updated On: 23 januari 2019)

Sinds een recente Windows update heeft ook Venice, zoals vele andere pakketten op de markt, te maken met het probleem dat de helpfiles niet meer correct weergegeven worden.

Wanneer je vanuit Venice op F1 drukt in Venice zijn de meeste pagina’s onleesbaar geworden en krijg je de volgende melding.

Dit komt doordat Microsoft Windows het formaat .chm waarmee onder andere onze handleiding is gemaakt niet meer ondersteunt.

Op forums valt te lezen dat Microsoft aan het zoeken is naar een oplossing hiervoor die wellicht in Q2 van 2019 zal uitkomen omdat er nog steeds enorm veel pakketten .chm files gebruiken.

Ondertussen hebben onze R&D collega’s na lang zoeken, een online work-around voorzien zodat er toch op een overzichtelijke manier kan gezocht worden in de help tot er een structurele oplossing komt in Windows.

De URL’s voor de index van de helppagina’s zijn de volgende:

Voor de Nederlandstalige handleiding:  http://www.unit4-c-logic.be/NEU/SDK/Venice/Nld/Index.html

Voor de Franstalige handleiding:  http://www.unit4-c-logic.be/NEU/SDK/Venice/Fra/Index.html

  • U kan op deze indexpagine zoeken via CTRL + F

 

 

  • U kan doorklikken op de blauwe links naar het gewenste item

 

 

  • Op elke pagina bevindt zich ook een “home” button om terug te keren naar de indexpagina