Een klantenlogboek maken in Venice

(Last Updated On: 2 december 2015)

Hoe kan u de contacten (telefonisch, via e-mail, …) die u hebt met uw klanten noteren, en deze vanuit Venice oproepen?

Vanaf versie 7.64 voorzien we de mogelijkheid om een extern commando uit te voeren in Venice.
Deze optie kan ook gebruikt worden om een logboek bij te houden, bijvoorbeeld van gesprekken met onze klanten.

We gaan naar het werkblad van de klanten, en kiezen menu UNIT4 C-Logic, Parameters, tabblad Extern commando, en vullen de parameters in zoals in volgende schermafbeelding:

KB000546_01

We bewaren de gegevens door op “OK” te klikken. Aangezien het logboek tekstbestanden zal aanmaken op onze harde schijf, moeten we ook nog een map hiervoor aanmaken. We maken via Windows verkenner de map ‘Log’ aan op de C-schijf.

Als we nu een klantenfiche openen, dan zien we een extra icoontje staan in de werkbalk bovenaan.

KB000546_02

Om een telefoongesprek met de klant te noteren, volstaat het nu om de klantenfiche te openen, en op dit icoontje te klikken.

Notepad start op en zal het logboek van deze klant openen. Als het logboek voor deze klant nog niet bestaat, dan zal Notepad dit melden. We kiezen dan ‘Ja’ op de vraag ‘Nieuw bestand aanmaken’.

We kunnen nu een kort verslag van het gesprek met de klant noteren, het logboek bewaren en afsluiten. De volgende maal dat we het logboek van de klant opnieuw oproepen, zien we alle vorige communicaties staan.
We kunnen er trouwens ook voor zorgen dat het uur en de datum automatisch toegevoegd worden in het logboek, door ervoor te zorgen dat de eerste lijn van het bestand deze tekst bevat:
.LOG

We sluiten vervolgens het bestand af. Als we het nu opnieuw oproepen, dan wordt het actuele uur en datum automatisch op de eerst volgende lege lijn geplaatst.

 

Dit bericht is geplaatst in Interfaces/Technisch, Tip met de tags , , . Bookmark de permalink.